Flyeren werkt: de effectiviteit van bedrukte flyers!

Flyeren was vroeger al een veelgebruikte manier van reclame maken en ondanks het digitale tijdperk heeft de flyer nog steeds zijn populariteit niet verloren. Waarom niet? In dit artikel leggen we je de kracht van flyeren uit en geven we je tips om zelf een effectieve flyer te ontwerpen. 

Budget besteden aan flyers?

Wil je reclame maken voor jouw event of winkel? Dan ga je bepalen welke middelen je daarvoor inzet. Vaak heb je een bepaald budget beschikbaar en dat wil je zo effectief mogelijk verdelen. Besteed je budget aan flyers?

Om dat te bepalen is het belangrijk om te beseffen of je jouw doelgroep via flyers bereikt. Daarnaast is het van belang om de flyer zo in te richten dat die aanzet tot actie. We geven je zo nog een aantal tips voor het ontwerpen en verspreiden van een sterke flyer.

Waarom zijn flyers effectief?

Tegenwoordig wordt er veel reclame digitaal gemaakt. Dat is effectief, maar het is nóg effectiever om verschillende marketingtools te combineren. Dit zijn redenen waarom een flyer daar goed tussen past: 

  • Flyers laten drukken is betaalbaar. Voor een relatief laag bedrag laat je een grote oplage drukken.
  • Door zichtbaar te zijn via flyers, creëer je herkenbaarheid en naamsbekendheid.
  • Flyers lenen zich perfect voor het aanzetten tot actie.

Benieuwd naar een prijsopgave voor jouw bedrukte flyers - In verschillende oplagen? 
Vraag dan een offerte aan bij De Digitale Drukker.

Vraag hier je vrijblijvende offerte aan!

Zelf flyers ontwerpen en verspreiden: tips

Een flyer is eigenlijk alleen nuttig als deze voldoet aan een aantal criteria.

1. Maak mensen warm met een call-to-action

Een flyer is pas echt doeltreffend als er een duidelijke boodschap/call-to-action in naar voren komt. Zorg dat je je doelgroep aanzet tot actie. Bijvoorbeeld:

  • Kies voor zakelijke flyers als uitnodiging voor de opening van je winkel.
  • Spoor mensen aan tot het kopen van tickets voor een festival of feest.
  • Geef een ‘voorproefje’ van de menukaart van je restaurant.
  • Bied een kortingsbon aan om te triggeren tot aankopen in je (web)shop.

2. Zorg voor een groot bereik

Deze tip klinkt natuurlijk logisch, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe zorg je nu dat jouw bedrukte flyer bij zoveel mogelijk mensen terecht komt? Dat lukt je ten eerste door te kiezen voor een grote oplage. Flyers, bijvoorbeeld de standaard A5-flyer, is over het algemeen relatief voordelig om te drukken. Beknibbel dus niet op je oplage en besef dat hoe meer flyers je bestelt, hoe lager de prijs per flyer wordt.

Zorg er ten tweede voor dat je flyer ook bij de juiste doelgroep terecht komt. Je flyer kan nog zoveel mensen bereiken, maar als dit niet de mensen zijn die je wilt bereiken, dan is dat niet zo doeltreffend. Denk dus na over waar je je doelgroep vindt en hoe je de aandacht gaat trekken met je flyer.

3. Ga voor goede kwaliteit, zowel qua inhoud als qua uiterlijk

Wanneer je je boodschap uitdraagt, is het belangrijk dat je serieus genomen wordt. Daarvoor is uiteraard de inhoud belangrijk. Ben kort en krachtig, wees creatief en laat op een professionele manier je huisstijl naar voren komen.

Ook qua uiterlijk is een professionele kwaliteit belangrijk. Drukwerk met veel pixels, vale kleuren en té kwetsbaar papier zijn dan ook zeker geen aanrader! Kies er liever voor om je flyers bij een professionele drukkerij te laten drukken.

Wij wensen je alvast veel succes met het ontwerpen en verspreiden van je flyers. Heb je een mooi ontwerp en wil je goedkoop flyers drukken die voldoen aan hoge kwaliteit? Neem dan hier contact met ons op voor een vrijblijvende offerte op maat.